محمدرضامحمدرضا، تا این لحظه: 15 سال و 3 ماه و 12 روز سن داره

همای آسمان خوشبختی

نامه ای به پدر

1391/3/15 23:14
214,154 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

بابا سلام

امروز می خواهم به پاس روزهایی  که انشا می نوشتم برایت نامه ای را انشا کنم وحرفهای  تمام این سال هارا که به تو نگفته ام بگویم .

به نام خدا

موضوع انشا پدر

در آغاز باید بگویم کلمه پدر دست و زبانم را می بندد برای نوشتن  ، پس ......

با به نام خداهای آغازین تمام انشاهای دنیا من دلم می خواهد تورا بنویسم

وبگویم تورا بیشتر از رستم شاهنامه که شجاع ، دلیر، قوی ومرد بود دوست می دارم ودلم می خواهد مثل سهراب خنجر عشق تومرا از پای درآورد .

بابا سلام

صاف وساده وکودکانه برایت بگویم ،از تمام روزهای با تو و بی تو .......

وشرمنده اگر بگویم هنوز روزهای باتورا نفهمیدم .

فکرروزهای بی تو پیشکش .

از آن روز که خدا خواست تو باغبان باغچه ی کوچکی باشی به نام خانواده تا امروز که هر فرزندت یک خانواده اند  چه موهایت خزان پیری گرفته وسپید شده .

البته نه خیلی .

 اما کم کم دارد می گوید که تو داری پای به سن وسالی می گذاری که آن شور جوانی را ندارد وحوصله ات به اندازه آن روزهای ما نیست .

این روزها نوه ها برایت شیرین تر از فرزندان شده اند.

این روزها ، روزهای سلطانی بر قلب نوه است  .

اما بگویم تو سلطان ابدی قلب ما هستی .

بابا برایم زیبا تر آن بود که برایت اعتراف کنم .

که تورا در خط به خط تمام انشا ها وموضوعات آن جستجو کردم ودربین تمام موضوعات تکراری این سالها گشتم وتمام علم بهتراست یا ثروت های آن دوران را یکبار دیگر مرورکردم .

شرمنده شدم وقتی فهمیدم ، علم شناخت تورا هنوز نه آموختم و قدر ثروتی چون تورا هنوز ندانستم دلم می گیرد .

دلم می گیرد که گام  های نخست آموختن تو بودی ومن نفهمیدم سال به  سال کتاب های نو وباز از نو نوشتن بابا.... وچه دیر .....

که  ، بابا آب داد  ها    و    بابا نان داد   ها ی آن زمان درس شناخت تو بود .

وباز ما گول آموختن الفبا را خوردیم واز تو غافل شدیم  ودوباره باز کتاب با زبانی دیگر خواست به ما بفهماند گفت:

         آن مرد در باران آمد باز نفهمیدیم آن مرد بارانی آن روزها وسالها تویی ،

 و مرد نام دیگر توست .

دروغ چرا فکر می کنم خیلی دیر تورا فهمیدم خیلی دیرتر از آنچه که فکرش را بکنی .

چه روزهایی بود روزهای تکاپوبرای خرید هدیه ای برای تو روزهای کودکی واثبات عشق ودوستداشتن تو خرید هدیه ای ناچیز وقیمتی برای دلهای ما .

بابا چه زود هدیه های آن دوران جوک خنده شد وبازار داغ خاطره بازی ها به تمسخر گرفته شد چه زود فکر کردیم بزرگ شدیم .

حالا ساده می خندیم ؟......

ساده گریه می کنیم ؟.......

روز پاس داشت تمام مهربانی هایت تمام خستگی هایت وتمام عمره رفته ات روز ملی جوراب شده  به چه می خندیم نمی دانم ؟؟؟

برایت بزرگانه بگویم :

تو منتها علیه یک عشق ، تو سرآغاز زندگی ورگ حیات بخش وجودی من  ، تو روح زندگی تو سرچشمه زلال مهربانی تو بخشنده بی منت تو پیر روزهای جوانی وکار تومرد خستگی ناپذیرسختیها تو شاه کلید طلایی قفل هاسخت روزهای گذشته وسالهای پیش رو تو آهنگ لالایی روز های کودکی  تو سر آغاز یکی بود یکی نبود های قصه که بودنت قصه غصه را می برد از دل کوچکمان واگر نبودی غصه تمام قصه هارا به کاممان تلخ می نمود .

هنوز پژواک صدای قدمهای خسته ات در گوشم زمزمه بهترین آهنگ هاست .

تورا باتمام وجود دوست می دارم ودلم برای بهترین جای دنیا که آغوش گرمت است ، دلتنگ شده .

ذکر یک حمد برای تمامی پدر هایی که در دل خاک  جاودانند وپدرانی که سایه سبز زندی هستند .

 

پایان

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گرددبه سلامتی هرچی پدره

پسندها (1)

نظرات (30)

خاله جون
11 خرداد 91 22:50
سلام وب زیبایی دارین با اجازه تون لینکتون کردم شما هم اگه خواستید میتونید


نظر لطف شماست چشم حتما
حدیث
12 خرداد 91 14:38
عزیییزم
خیلی قشنگ نوشتی
خدا رحمت کنه پدر مهربونتون و چقدر یهویی دلم برای بابابییم تنگ شدددددد


هدیس جونم بابا زندس متنم و یه طوری نوشتم که دل اونایی که باباشون تو قید حیات نیست هم بدست اورده باشم جیگر
زهرا مامان مه سما
12 خرداد 91 18:13
بهترین متنی که میتونستی برای بابا بنویسی بود من که خیلی لذت بردم بازم میگم بهت که قلم خیلی قشنگی داری خواهر عزیزم


خواهر ممنون که نوشته های منو می خونی ونظر می دی
مامان زهره
13 خرداد 91 14:17
روز پدر بر پدر محمد رضا مبارك




روز پدر مبارک همه پدر ها وپسرها که پدرهای فردا هستند مبارک باشه مامان زهره ممنون که به ما سر زدی
حدیث
14 خرداد 91 1:04
ایشالاه کهه سال های سال سایه پدر بالای سرتون باشه




ممنون پدر شما هم پاینده باشد


مامی مائده
14 خرداد 91 23:57
خیلییییییییییییی قشنگ نوشتی زینب جون. روز همه مردا علی الخصوص پدرای مهربون مبارککککککک


ممنون مائده جون که به ما سرزدی خوشحالم کردی
sama
15 خرداد 91 14:50
ممنون زینب نازم!

واقعا عالی بود. من الان در حالی که اشکها مو پاک

میکنم میگم که نوشته بسیار تاثیر گذلر بود. آفرین به

این قلم زیبا...

زینب جان! کاش علائم و نشانه های نگارشی رو

هم رعایت می کردی تا حس عمیقت بیشتر به

خواننده منتقل میشد.

در پایان اگر اجازه بدی ،قسمتی از نوشته ات رو با نام خودت در پیج فیسبوکم بذارم. منتظر جوابتم.
ممنون....[h




سماجون
ازاینکه به وبلاگ من سر زدی بسیارممنونم واز اینکه نظر گذاشتی سپاس گذارم لطف می کنی خواهش می کنم از نظر من ایرادی نداره ماچ ماچ
آرزو
15 خرداد 91 23:04
خيلي قشنگه خدا پدرت و همسرتو برات حفظ كنه عزيزم همينطور پدر آينده پسر كوچولوتو


ارزو جون ممنون عزیزم این روز بر همه پدر ها پسر هاوالبته تمام مردان مبارک باشه
نهیر
17 خرداد 91 1:02
عزیزم خیلی خوب نوشتی خدا پدرتو برات سالیان سال نگه داره


ممنون نهیر جون ان شالله سایه سبز واستوار پدردر خانه های همه ما ابدی باشه


الناز(مامان بنیا
17 خرداد 91 14:21
روز بابا ها مبارک


روزپدرروز بهترین ثروت هاست به همشون مبارک باشه
مامان ا تنا
17 خرداد 91 20:46
سلام زینب جون دارم باچشمای خیس برات میتویسم خیلی قشنگ بود خیلی دوست دارم دوستمون باشی اجازه میدی لینکت کنم. خبرم کن منتظرم


خواهش می کنم منم شمارو دوستدارم از این که برام نظر گذاشتی یک دنیا ممنون منم شمارو لینک می کنم طلا


سمانه مامان پارسا جون
18 خرداد 91 16:28

عالی بود


خواهش می کنم ممنون که نظر گذاشتی دوستدارم
نرگسی
20 خرداد 91 20:53
خیلی زیبا بود .. ایشالله که همسر و پدرتون همیشه سایشون رو سر خانواده باشه . . در کنار هم شاد و سلامت باشید ..


ممنون من برای شما بهترین ها ارزو می کنم خیلی لطف کردید نظر گذاشتید
مامان پارسا قند عسل
21 خرداد 91 1:10
عزیزم متن واقعا قشنگی بود.مبارک باشه برنده شدنتون


خیلی خیلی ممنونم خیلی لطف کردید که به من وپسری سرزدیدو برامون نظر گذاشتید





مامان رها
21 خرداد 91 7:06
www.rahanazi.niniweblog.com
سلام خوشحالم که تومسابقه برنده شدی
خدا سایه بابایی رو همیشه بالای سرت نگه داره



ممنون ومتشکرم خدا سایه هیچ پدری رو از روی سرهیچ بچه ای کم نکنه وهمیشه قدر شناس زحمات پدر ها وهمسران باشیم
مامان محمد صدرا
21 خرداد 91 7:58
تبریک میگم

پستتون زیبا بود و لایق برنده شدن بودن

تبریک !




ممنون این نظر لطف شماست
نرگسی
21 خرداد 91 12:06
مرسی عزیزم بابت کامنتت .. مثل اینکه همیشه انقدر خوب مینویسی و کلا استعداد داری .. منم از آشنایی با شما خوشحالم ..


شما هم خوب می نویسی دوباره ودوستیمون مبارک
مادر کوثر
21 خرداد 91 13:18
سلام برنده شدنتون رو تبریک میگم


خیلی خیلی ممنون که به من و پسری سرزدی عزیزم متشکرم
سمانه مامان پارسا جون
21 خرداد 91 17:47
سلام تبریک میگم
متنتون فوق العاده بود


سلام سمانه جون ممنون
مامان زهره
22 خرداد 91 9:57
تبريك مي گم برنده شدنتون را




از لطف و توجه شما متشکرم
مامان نیایش
22 خرداد 91 10:15
سلام عزیزم زیبا بود تبریک میگم برنده شدنتون رو ان شا الله سایه ی پدر روی سرتون جاودانه باشه


سلام ممنون عزیزم خیلی خیلی سپاسگزارم
مامان زهرا
22 خرداد 91 11:24
برنده شدنتون را تبریک میگم


خوشحال میشم به ما هم سر بزنید


ممنون عزیزم چشم حتما
شما وبلاگ دارید ادرس بدید حتما

مامان هلیا
22 خرداد 91 16:03
مبارک باشه.به امید موفقیتهای بیشتر




ممنون عزیزم من از اشنایی با شما ممنونم
نگار(مامان سام)
22 خرداد 91 16:24
سلام تبریک میگم برنده شدین.




متشکرم نگار جون لطف کردید به من و پسری سرزدید
مامان محمد صادق(زهرا)
24 خرداد 91 9:36
وبلاگ قشنگی دارین!

خدا پسریتونو واستون حفظ کنه و شما رو واسه پسری!!!!

************************

پیش منم بیا...آپ کردم ...

نظر خودت و پسر گلت مهمه!!!
می خوام بدونم دید بچه ها با ما چقد فرق داره!!!!

مرسی.....منتظرم!


خیلی ممنون که به ما سر زدید، چشم حتما ،از اشنایی باشما خوشبختم
سعید
25 خرداد 91 20:04
S.M.A (مرجع کد آهنگ)
اگر مي خواهيد وبلاگ جذابي داشته باشيد مي توانيد يک اهنگ مناسب براي آن انتخاب کنيد.
کد آهنگ بيکلام
کد آهنگ تيتراژ سريال ها
کد آهنگ خوانندگان ايراني و خارجي
کد آهنگ شاد کودکان
و کدهاي مذهبي
منتظر حضور شما هستم

ممنون آقا سعید اگر شما آهنگ خاصی مد نظرتان هستند من مشتاقانه می پذیرم ضمنا از توجه شما متشکرم
امیرعلی عشق مامان بابا
3 تیر 91 18:05
سلام عالی نوشتید خیلی خیلی زیبا بود لذت بردم


ممنون عزیزم به من وپسری سرزدی خوشحال شدم
زهره مامان آریان
8 تیر 91 0:48



ممنون زهره جون همیشه گل باشی اما عمرت عمر گل نباشه


ابوزلزال
8 تیر 91 11:24
سلام
بعنوان پدری که سه تا از همین دخترهای قشنگ توی خونش بزرگ شدند و رفتند بسیار لذت بردم نه برای خودم برای همه پدرهایی که سعادت داشتن اینهمه رحمت در خونه داشتند و الان گاهگاهی ازشون خبر می گیرند. بسیار متشکرم


ممنون بابا خیلی لطف کردی برای محبت و زحمات شما این چیزی نیست
محمد
21 تیر 91 2:47
سلام زینب خانم محمد هستم من 2 ماهه که پدرم رو از دست دادم و نوشته هات رو خوندم منقلب شدم من به عشق پدرم امشب وبلاگی زدم و به متن شما بر خوردم اگر اجازه بدی شما رو لینک کنم و متن شما اولین متنی باشه تو وبلاگم البته با ذکر منبع ...سپاسگزار میشم...


متاسفم تسلیت می گم مشکلی نداره